05 juni 2010

pipa på kjøkkenet...

Før:



Ble omsider ferdig etter mye om og men oppi tanke-hode til lille meg.  For oppi der er det fryktelig mye som surrer rundt, når det kommer til hus, hjem og innredning vel og merke. Jeg har gått rundt å stirret på den lange, sorte skifer veggen som er inne på kjøkkenet vårt.  Hva skal man gjør med den da trooo?!  Først ivesterte vi i ett tranchebord fra Ikea, som ble modifisert litt.  Schærest dekte til ene siden, og hengte opp håndtak.  Jeg sydde gardin og hengte foran.
Men, store deler av pipa lyste jo mot en fortsatt, mørk å dyster som den var ;)
  HYLLER! Jeg vil ha HYLLER på pipa!  Min kjære måtte venne seg litt til tanken først.. men etter en mnd eller tre så var det jo kansje ikke så dumt likevel.  Hyller ble kjøpt, på Ikea såklart :)  Og hengt opp samme dag.  Oppå dem satt jeg di fine norgesglassene jeg har etter min Oldemor.  Synes det er så koselig og ha noe etter henne i mitt hus, som jeg bruker til daglig.

Jeg plantet også en husfred, og en eføy oppi to av di små norgesglassene etter tips fra min svigermor.  Fint ble det.  Legger også ved noen bilder fra hus og altan:)
Etter:












Gravidfigur som ble innkjøpt da jeg gikk gravid med størstemann.



Lampeskjermen er som en fargeklatt i stuen, jeg er så glad i den.. mens min kjære
bare har blitt nødt til å venne seg til den;)





Hengekøya blir flittig brukt av våre søte små



Vannkanna kjøpte vi på Ikea:)
Blomstene er spanske margeritter, som jeg liker så godt.


Imorgen skal vi på 4H-gård me ungene.  Men kan hende mor gleder seg mer en di søte små:)
Ha en fortryllende lørdagskveld!

1 kommentar:

  1. Herlige bilder som allltid! og eg lika den hylle løsninga di godt.
    Norgesglass e så anvendelige:)

    ♥klem ♥

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en tanke, ett spor eller en sang om vil:)