25 august 2010

Gult er kult!

Da vi etterhvert skal bytte rom med størstemann, og da får det minste rommet, får vi ikke plass til kommoden som vi har hatt på soverommet vårt.  Det var en brun-sort hemnes kommode, og vi ante ikke hvor vi skulle gjøre av den...
Så var min kjære så snill å kjøpe rom 123 til meg da vi satt på ferga fra danmark til norge... Bladet ble lest fra perm til perm mens vi kjørte nordover mitt på natta.
Der hadde di bla. en reportasje om ett barnerom, som hadde en knallgul kommode.  OI! tenkte jeg... det hadde kansje vært noe å gjort med den sorte, også sette den i gangen?!  La ut forslaget til min kjære, som overhode ikke syntes det var noe dum ide (er han ikke fantastisk?!)
Ikke før jeg hadde stått opp neste dag, var jeg på vei til fargehandeln for å kjøpe maling og rull.  Samme kveld sto den gul og fin på stuegulvet til tørk. Neste dag kom siste strøk på, og den ble satt i gangen.
Idag var vi å kjøpte fuglene over på søstrene grene, og jeg er så fornøyd med det endelige resultatet:) Eneste som mangler nå er nye knotter på kommoden.. men er ikke helt sikker på hva jeg vil ha der, noen forslag?



Nå skal sponplater bæres ned i kjelleren, min kjære er endelig begynt på vaskerommet:) Bilder av det kommer etterhvert som veggene kommer på plass.

Ha en strålende onsdag!

2 kommentarer:

  1. Flinke deg! Ble stilig!
    Knotter? Hva med hvite eller svarte poselensknotter. Du finn de på nett, Cornelias og Black Design på Tiller Torget veit eg har.

    SvarSlett
  2. Så herleg med gul kommode! :)

    Tenkte berre å svare på det du lurte på med TFK Multi X-bagen. :) Eg har høyrt rykter om at Barnas Hus kanskje skal ta den inn, og at den vil koste ca 3000 kr der. Men sjølv bestilte eg hos Bikeshop2000.de! Tysk nettbutikk, som har ganske dårleg nettbutikk, men veldig rask og god service på e-post! :) Dei har mange (i utg.pkt. alle!) fargar å velge mellom. Kostar ca 1800 nkr + 440 kr i moms.

    Lukke til!

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en tanke, ett spor eller en sang om vil:)