12 desember 2010

3. søndag i advent

Og idag fikk vi koselig besøk. To av mine beste venninner var her med mann og barn, og hund.  Pepperkaker ble bakt, og pepperkakehus ble pyntet.  Vi koste oss skikkelig.  Di største barna var kansje mest opptatt av og spise pynt, mens di minste koste seg på gulvet med leker og hundene:)



Adventstaken, og pynten rundt måtte flytte til tranchebordet idag, siden spisestua ble dekt med pepperkaker, melis og godis.

Det var godt og fylle huset med blide mennesker, som lagde god stemmning. 
For etter x-antall uker uten noe særlig mere søvn enn 2-3-4 timer pr. natt begynner formen på far og mor å bli litt dalende her i huset.. vi har en liten en som bare ikke finner roen om natten, og plages med den ene og det andre.  Er det allergi? Astma? Eller det samme som storebror led av, søvnapnè?  Ikke lett og si.. Men over nyttår skal vi få testet ham for allergi, så får vi bare begynne i en ende.  Vi håpet at gutten skulle sove i egen seng, hele natten, til jul.. men nå er det vel bare utsette det håpet til påske kansje?!  DA må det vel begynne å gå seg til.  Jeg er litt lei av å gå rundt som en zombie, som har en lunte som ikke rekker og telle til 1 engang(målet er og nå 10;) 


Men heldigvis har vi jo så mye og se frem til fremover.  Tenk! Det er jo snart jul!  I morgen skal vi på lucia feiring i barnehagen til Lille O, og i uken som kommer har jeg en herlig date med en fantastisk venninne.  Siden butikkene har kveldsåpent frem til elleve, så skal vi på julehandel, en hel kveld bare vi to.  Jeg gleder meg!!!


Nymalt speil, og vegguret fra minstemanns gumor er noe av det siste som er kommet på gutterommet.


OG! På fredag ska jeg og min kjære bytte hus med svigermor.  Hun har en helt ny leilighet nærmere sentrum som vi skal få låne mens hun kommer hit og passer storesøster og minstemann.  Lille O skal til "Mommo og Moffar", for vi skal på 3 små kinesere, ut og spise og sove leeeenge på lørdag.  Rene julegaven i seg selv






Sist, men ikke minst knottene jeg fant på ting i helga. Di passer perfekt inn:)



Håper dere alle har hatt en kjempefin søndag

2 kommentarer:

  1. Viktig å ta få en pause fra familielivet i blant, og pleie kjæreste-forholdet. Håper dere får en trivelig kveld, og natt:) Det unner jeg dere!
    Håper på å kunne treffes igjen, før jul hvis det er mulig?

    Klem.

    SvarSlett
  2. Så kooooselig<3 Æ vil høre mere om ho hærlige væninna di;)

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en tanke, ett spor eller en sang om vil:)