05 mars 2011

Guttekomfyr og "girlie" kjøkkenting!

Storebror fylte tre år i uka som gikk!
Det er helt sprøtt, lillegutten min er blitt så stor, og til høsten skal han begynne på storbarn!  Det er helt uvirkelig.
I uka og dagene før bursdagen gikk han rundt å lurte fælt på hvor bursdagen var henn?  
Hvor ER bursdagen?  
Det er vel ikke bestandig så lett å forstå alt.
Når dagen endelig var her hadde gutten klart hva som sto på planen. Pakke og kake!  Men først en tur i barnehagen der han fikk være med og henge opp flagget for seg, og få krone.  
Stor stas!





Dagen før hadde vi vært bursdagsgavehandel. Jeg hadde håpet vi kunne finne ett lite lekekjøkken/komfyr, da jeg vet at unger elsker og leke med slikt, gutt eller jente.
Da jeg var i barnehagen med lillebror på tilvenning, laget storebror kaffe og grøt til meg i sikkert en time fra lekekjøkkenet i barnehagen. 



Vel fremme på lekebutikke tråler mor hylle etter hylle for og finne kjøkkenavdelingen... 
Det var mistenkelig høy rosa og hello kitty faktor der... nærmeste komfyren jeg fant var en rød fra brio. Men den var litt i girlieste laget for min mann.
FARSKEN! 


Hm... tenke tenke, jeg har da sett en slik en i sort har jeg ikke?
-DU!? vi kan jo se om vi finner noe annet(den sorte komfyren) på den andre lekebutikken borti gata??
-.....ok.

Ekstra leker next, og der hadde di en sort, kjempefin brio komfyr som ikke hadde hverken rosafaktor eller kattepuser på.
HURRA!



Lykkelig mor tusler ut med brioen under arma, og litt kopper og kar i tillegg.  Nå blir nok gutten fornøyd.  Og det ble han, heldigvis.  Så her er det mye kaffelaging for tiden.  Både lille og storebror koser seg ofte fremfor komfyren som har fått plass utenfor kjøkkenet vårt. 





I morgen hadde vi planer om å lage til utebursdag ved en akebakke og ett vann her i byen.  Det er kjempefint der, og jeg tenkte at tenner vi bål, tar med drikke og mat for å ha på bålet må det jo bli en sukses.  Barna får leke med akebrett, og vi likeså;)
Så da håper jeg værgudene kan være litt mer med meg imorgen en idag, for så langt ser det ut til og bli inne-bursdag.


Nå skal vi snart på biblioteket en tur, før jeg maler over ett mindre velykket farve valg på vaskerommet... Kansje dere får se imorgen.


God Helg
:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge igjen en tanke, ett spor eller en sang om vil:)