22 juni 2011

Onsdagskos:)




Storesøster har lenge ønsket at vi skulle lage mørke mynte delights!

Så i dag knotet jeg meg endelig til og kjøpe hovedingrediensen, dadler.  Det selges på langt nær overalt når det ikke er desember.  Så da må man komme seg på en mer vel assortert butikk, enn bunnpris.


 For di som lurer er de laget av:

100g dadler (UTEN sten)
15g kakao
10g kokosmel
litt finhakket mynte
i ss kokosolje

røres sammen i en kjøkkenmaskin, og rulles i kokos.
Så avkjøles di en liten halvtime før de kan nytes, yum!
Ungene elsker dem, og de er utrolig gode til kaffen:)




 Og når vi først hadde fått dadler i hus, måtte jeg lage meg noen med hasselnøttsmør. Utrolig godt!


Så til min kjære kommode:)




Med ny farge, nye knotter, ny duk og nyplukkede blomster av storesøster kunne jeg ikke vært mer fornøyd!
Den passer så fint inn i spisestuen/kjøkkenet vårt.

Fargen fant jeg hos Fjeldborg og knottene likeså. 
Jeg kjøpte dem hos En Gul Knapp, og bare to dager etter jeg hadde bestilt dem, lå de i postkassen min:)



Eneste jeg vurderer er om jeg skal male føttene på kommoden i en dyp lilla, lik den som er på knottene. Elsker lilla!
Men blir det for mye tro?!

Nå er det tid for dagens treningsøkt, men det skal jeg ikke plage dere med.

Tudelu!

2 kommentarer:

  1. Camillaaa; kommoden vart NYDELIG! Kor flink du e :)Imponert! Hilde :)

    SvarSlett
  2. Takk for oppskrift, jeg elsker dadler, og da vil jeg sikkert elske mynte delights!Kommoden ble kjempe fin, blir sikkert fin med lilla bein. Jeg har litt dilla på lilla om dagen jeg også!
    Sigrid :)

    SvarSlett

Her kan du legge igjen en tanke, ett spor eller en sang om vil:)